Κατά το σχολικό έτος 2022-23 εκπονήθηκε σχέδιο eTwinning με τίτλο SDGs Community Builders. Σ’ αυτό έλαβαν μέρος 17 εκπαιδευτικοί και 96 μαθητές από Τυνησία, Τουρκία, Ρουμανία, Ιταλία, Γεωργία, Κροατία, Βόρεια Μακεδονία, Ελλάδα, Πολωνία, και, Ουκρανία. Τα σχολεία-εταίροι ανήκαν τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Συντονίστριές του ήταν οι κ.κ. Sawsen Essid (Τυνησία) και Nicoleta Ilona Terescenco (Ρουμανία). Υπεύθυνη για το Πειραματικό Λύκειο ήταν η κ. Αμαλία Χόμπη, Καθηγήτρια Αγγλικών, και μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας του σχολείου οι μαθητές του τμήματος Α3.
Κύριο θέμα αποτελέσαν οι 17 Παγκόσμιοι Στόχοι της Βιώσιμης Ανάπτυξης όπως αυτοί καθορίστηκαν από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών τον Σεπτέμβριο του 2015, και ο ρόλος της εκπαίδευσης στην προώθησή τους.
Οι θεματικές ενότητες οι οποίες εξετάστηκαν ήταν οι ακόλουθες:
- Εισαγωγή στη Βιώσιμη Ανάπτυξη και τους 17 Στόχους της.
- Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην προώθηση αυτών των στόχων.
- Τρόποι ενσωμάτωσης των προαναφερθέντων στο Α.Π.Σ. του Γενικού Λυκείου έτσι ώστε να ευαισθητοποιηθεί η σχολική κοινότητα και να διαμορφωθούν ενεργοί πολίτες, οι οποίοι θα αναλάβουν δράση για τη μεγάλη αλλαγή στον πλανήτη μας μέχρι το 2030.
Οι παιδαγωγικοί στόχοι του σχεδίου περιλάμβαναν:
- την κατανόηση του σημαντικού ρόλου που μπορούν να παίξουν οι μαθητές στη δημιουργία μιας κοινότητας η οποία προωθεί τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης,
- την ενσωμάτωση των 17 στόχων στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών διαφόρων γνωστικών αντικειμένων όπως τα Αγγλικά,
- την περαιτέρω ανάπτυξη του ψηφιακού γραμματισμού των μαθητών,
- τη χρήση της Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) από τους εκπαιδευτικούς ως εργαλείο ενίσχυσης καλών πρακτικών για την προώθηση των στόχων,
- τη σχετική διάχυση σε ομότιμους.
H ένταξη στο Α.Π.Σ.επιτεύχθηκε μέσω της διδασκαλίας των σχετικών ενοτήτων στο σχολικό βιβλίο των Αγγλικών και του εμπλουτισμού της με επιπλέον υλικό. Συντάχθηκαν ειδικά σχέδια μαθήματος που κινητοποίησαν τους μαθητές, οι οποίοι εργαζόμενοι σε ομάδες, ανέπτυξαν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες στην ξένη γλώσσα που είναι ο κύριος στόχος της τάξης.
Επιπλέον, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν τις δεξιότητες ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων, τη γρήγορη σκέψη και μάθηση, την κρίση και τη λήψη αποφάσεων. Έμαθαν βασικούς κανόνες τόσο της έρευνας όσο και του σχεδιασμού και της οργάνωσης ενός έργου. Αξιολόγησαν τα αποτελέσματα της εργασίας των εταίρων τους με βάση τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά. Ανέπτυξαν διαπροσωπικές σχέσεις. Απέκτησαν προσωπικό κίνητρο, ευελιξία και προσαρμοστικότητα, αυτοπεποίθηση, ανεξαρτησία και πρωτοβουλία.
Για όλους αυτούς τους λόγους το έργο επιβραβεύτηκε με δύο (02) Ετικέτες Ποιότητας, μία Εθνική και μία Ευρωπαϊκή οι οποίες παρατίθενται παρακάτω.