Ο θεσμός των Σχολείων eTwinning ξεκίνησε το 2017 με σκοπό την αναγνώριση και τη βράβευση σχολείων με την απονομή της Ετικέτας “eTwinning School” για την εξαιρετική ενσωμάτωση των αξιών του eTwinning στις πολιτικές, την πρακτική και επαγγελματική ανάπτυξη τους με την υποστήριξη της διοίκησης του σχολείου. Με την ετικέτα αυτή το eTwinning αναγνωρίζει και αξιολογεί τη συμμετοχή, τη δέσμευση και την αφοσίωση όχι μόνο των μεμονωμένων eTwinners, αλλά ολόκληρου του σχολείου, όπου συνεργάζονται ομάδες εκπαιδευτικών και ο Διευθυντής του.
Αυτά τα σχολεία αναπτύσσουν και μοιράζονται ένα όραμα που επικεντρώνεται στη μάθηση όλων των μαθητών, ενώ υιοθετούνται διαφοροποιημένες μεθοδολογίες. Καθιερώνουν μια κουλτούρα έρευνας, καινοτομίας κι εξερεύνησης. Επικεντρώνονται στην ένταξη και γι’ αυτό το λόγο όλοι οι μαθητές γίνονται δεκτοί και δεν υπάρχουν εμπόδια στη μάθηση. Υπάρχει σεβασμός στην πολυγλωσσία και τη διαπολιτισμικότητα.
Το να γίνει μια μονάδα Σχολείο eTwinning είναι ένα ταξίδι ανάπτυξης και μετασχηματισμού, το οποίο προωθεί κουλτούρα διαμοιρασμένης ηγεσίας, παρέχοντας συγκεκριμένες ευκαιρίες για επαγγελματική υποστήριξη, όπως καθοδήγηση ή μάθηση από ομοτίμους κι ενθαρρύνοντας τους εκπαιδευτικούς να συνεισφέρουν και να σχεδιάσουν προγράμματα σπουδών. Επιπλέον, κάθε σχολείο eTwinning είναι διαφορετικό, αντιμετωπίζει διαφορετικές προκλήσεις και πραγματικότητες, και δίνει ενεργό ρόλο στους μαθητές.
Τη φετινή χρονιά βραβεύτηκαν 4501 σχολικές μονάδες με την Ετικέτα Σχολείο eTwinning 2024-2025. Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι το Πειραματικό Γενικό Λύκειο Ρεθύμνου Π.Κ. συγκαταλέγεται σ’ αυτές χάρις σε συλλογικές δράσεις που ανέλαβε και οι οποίες είναι οι ακόλουθες:
Προγράμματα
2019-22
Shaping Young Europeans’ Future through Drama– Κασσάνδρα Μπεϊκάκη, Μαρία Μανιουδάκη, μαθητές του Ομίλου Θεατρικής & Μουσικής Παιδείας του Πειραματικού ΓΕ.Λ Π.Κ. Οι εταίροι του έργου ενώθηκαν γύρω από την ιδέα ότι το θέατρο, μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία, μπορεί να αποτελέσει ένα ελκυστικό και αποτελεσματικό μέσο για τη διαμόρφωση του μέλλοντος των νέων της Ευρώπης. Ως κύριο στόχο του το πρόγραμμα είχε, μέσω του δράματος και της δημιουργικής διδασκαλίας και μάθησης, την καλλιέργεια τόσο της δημιουργικότητας και της κοινωνικότητας όσο και δεξιοτήτων για την ευαισθητοποίηση, την ανάληψη της κοινωνικής ευθύνης και την ενεργό δραστηριοποίηση των μαθητών ως ενεργών πολιτών της Ευρώπης. Για το έργο αυτό στους συμμετέχοντες απονεμήθηκε Εθνική και Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας. (https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/shaping-young-europeans-future-through-drama )
2021-22
- Let Us Sail Together! – Αμαλία Χόμπη, Αναστασία Δεικτάκη, μαθητές των τμημάτων Β3, Α1, και Α4. Οι μαθητές συνεργάστηκαν με εταίρους από Σουηδία, Τουρκία, Ισλανδία, Κροατία και Πορτογαλία, απέκτησαν γνώσεις σχετικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη στον υδάτινο κόσμο, γνώσεις STEM και ανέπτυξαν τις επικοινωνιακές, κοινωνικές, ψηφιακές, ήπιες δεξιότητες και τις δεξιότητες του 21ου αιώνα. Επιπλέον, ευαισθητοποιήθηκαν ως μελλοντικοί πολίτες και άλλαξαν στάση ζωής. Για το έργο αυτό στους συμμετέχοντες απονεμήθηκε Εθνική και Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας.
(https://twinspace.etwinning.net/124665/home, https://sites.google.com/view/let-us-sail-together/home)
- The Stories of Cities! Κασσάνδρα Μπεϊκάκη, Μαρία Πολάκη, μαθητές του τμήματος Α2. Οι συμμετέχοντες μαθητές ήρθαν σε επαφή με τον πολιτισμό, την ιστορία και την ταυτότητα των δικών τους, αλλά και των άλλων ευρωπαϊκών πόλεων που συμμετείχαν στο έργο (Έμπολι – Ιταλία, Χορζόφ – Πολωνία, Καβνίκ – Ρουμανία, Ανικστσιάι – Λιθουανία, Αϊδίνι – Τουρκία). Μέσω του προγράμματος δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να μιλήσουν για την πόλη τους, να συζητήσουν για το νόημα και την αξία της πολιτιστικής κληρονομίας που φέρει ο τόπος τους και να γνωρίσουν τα διαφορετικά πολιτιστικά χαρακτηριστικά των άλλων, ανταλλάσσοντας ιδέες και βρίσκοντας αναλογίες και συσχετισμούς. Για το έργο αυτό στους συμμετέχοντες απονεμήθηκε Εθνική και Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας.
(https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/stories-cities-0 )
2022-23
SDG Community Builders – Αμαλία Χόμπη, Αναστασία Δεικτάκη, μαθητές του τμήματος Α3 – Στο σχέδιο αυτό έγινε ενσωμάτωση των 17 Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών και δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην Ενεργό Πολιτειότητα. Οι μαθητές συνεργάστηκαν με εταίρους από σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που προέρχονται από Τυνησία, Τουρκία, Ρουμανία, Ιταλία, Γεωργία, Κροατία, Βόρεια Μακεδονία, Πολωνία, και, Ουκρανία. Μέσω του σχεδίου απέκτησαν γνώσεις STEM και Πολιτικής Παιδείας και ανέπτυξαν τις επικοινωνιακές, κοινωνικές, ψηφιακές, ήπιες δεξιότητες και τις δεξιότητες του 21ου αιώνα. Επιπλέον, ευαισθητοποιήθηκαν ως μελλοντικοί πολίτες και άλλαξαν στάση ζωής. Για το έργο αυτό στους συμμετέχοντες απονεμήθηκε Εθνική και Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας.
(https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/sdgs-community-builders-0/twinspace)
2023-24
Environmental Democracy: Exploring Traditions and Problems through Social Media – Αμαλία Χόμπη, Αναστασία Δεικτάκη, μαθητές του Ομίλου Environmental Democracy του Πειραματικού ΓΕ.Λ Π.Κ. – Στο σχέδιο αυτό οι μαθητές συνεργάστηκαν με εταίρους από Ισπανία, Γερμανία και Ιταλία για να εμβαθύνουν στις έννοιες της Δημοκρατίας και του Περιβάλλοντος, και ν’ αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με τη σημασία της χρήσης κάθε πρόσφορου μέσου, όπως τα κοινωνικά δίκτυα, στην προώθηση της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και της συμμετοχής των πολιτών στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων. Επιπλέον, οι γνώσεις τους στο τομέα των STEM και της Πολιτικής Παιδείας αυξήθηκαν αρκετά, ενώ ανέπτυξαν περαιτέρω τις δεξιότητες που προαναφέρθηκαν σε άλλα σχέδια. Τέλος, ευαισθητοποιήθηκαν ως μελλοντικοί πολίτες και άλλαξαν στάση ζωής.
Σεμινάρια
2023-24
- Διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες και αξιοποίηση μαθησιακών αντικειμένων – Ηλιάκη Ευαγγελία – Η εκπαιδευτικός ανέλαβε το ρόλο του επιμορφωτή στο προαναφερόμενο σεμινάριο που περιλάμβανε τη χρήση του Selfie Tool, τα διαδραστικά σχολικά βιβλία, το «Φωτόδενδρο» στο ψηφιακό σχολείο και τα εκπαιδευτικά σενάριά του, την παρουσίαση του ψηφιακού σχολείού και άλλων πηγών, τα βιβλία στο διαδίκτυο, την Εκπαιδευτική Τηλεόραση, τη χρήση ραδιοφωνικού και ακουστικού περιεχομένου, την παρουσίαση του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης, τη χρήση της Wikipedia, την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και τις εικονικές κοινότητες, τα διαδικτυακά μαθήματα (MOOCs), την ψηφιακή βιβλιοθήκη Europeana, την παρουσίαση τεχνικών αναζήτησης στο Google, την ελεύθερη μηχανή αναζήτησης Google Scholar, καθώς και άλλες δυνατότητες που παρέχονται από τη Google όπως οι Google Art & Culture, Google Keep, Google Translate και Google Maps & Street View.
- Παιδαγωγική αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης σε έργα eTwinning και τη διδασκαλία των μαθημάτων – Ηλιάκη Ευαγγελία – Η εκπαιδευτικός παρακολούθησε το πιλοτικό αυτό σεμινάριο, βασικός στόχος του οποίου ήταν να έρθουν οι συμμετέχοντες σ’ επαφή με εργαλεία της τεχνητής νοημοσύνης τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδακτική πράξη, την προετοιμασία του μαθήματος, και την αξιολόγηση των μαθητών, καθώς και να προβληματιστούν για τα ηθικά και δεοντολογικά ζητήματα που σχετίζονται με την εισαγωγή της στην εκπαίδευση και τη χρήση της από τους μαθητές.
- Arduino Intermediate: Εμβάθυνση στην εκπαιδευτική ρομποτική με χρήση του Arduino – Παπαδάκης Εμμανουήλ – Στον εκπαιδευτικό δόθηκαν καθοδηγούμενα παραδείγματα και θεωρητική τεκμηρίωση για εμβάθυνση στην χρήση του μικροελεγκτή Arduino, την δημιουργία αυτοματισμών και την αξιοποίηση τους από εκπαιδευτική σκοπιά.
- Δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο – Αξιολόγηση και ανάπτυξη κριτικής σκέψης για το ψηφιακό περιεχόμενο – Παπαδάκης Εμμανουήλ – Το σεμινάριο αφορά στην ιδιαίτερη αξία της ασφάλειας στο Διαδίκτυο και τα ποικίλα πεδία στα οποία χρειάζεται να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή. Ενδεικτικά αναφέρονται: η αξιολόγηση των διαφόρων ιστότοπων, το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce), η πειρατεία του λογισμικού (hacking, phishing), η ανεπιθύμητη αλληλογραφία, οι κακόβουλοι – υποκινούμενοι χρήστες (trolls), το παραπλανητικό και ψευδές περιεχόμενο, η διαφορετική οπτική – μεροληψία, οι πληροφορίες υγείας και διατροφής, η αναζήτηση πληροφοριών, η ιδιωτικότητα (η προστασία προσωπικών δεδομένων), το ψηφιακό προφίλ – η ψηφιακή φήμη, η κοινωνική δικτύωση, οι κίνδυνοι στα κοινωνικά δίκτυα (εθισμός, cyberbullying, grooming και sexting), τα παιχνίδια πρόκλησης (Social Media Challenges), η ανωνυμία στο Διαδίκτυο, ο όρος Digital Citizenship, η πνευματική ιδιοκτησία.
- Εργαλεία δημιουργίας ιστοτόπων – Συνεργατικά και υποστηρικτικά εργαλεία – Αμαλία Χόμπη – Η εκπαιδευτικός απέκτησε γνώσεις σχετικά με την αξιολόγηση ψηφιακών δεξιοτήτων με το Selfie Tool, τη δημιουργία Ιστοσελίδας στο Weebly, τη δημιουργία και συντήρηση ιστολογίων και ηλεκτρονικών περιοδικών στο ΠΣΔ, την αποθήκευση και κοινή χρήση στο νέφος, τα συνεργατικά έγγραφα, τις παρουσιάσεις, τα υπολογιστικά φύλλα, τις φόρμες, τους ηλεκτρονικούς πίνακες ανακοινώσεων Padlet και Lino It, τους εικονικούς πίνακες Excalidraw, τη διαχείριση σελιδοδεικτών με την εφαρμογή Symbaloo και τη δημιουργία και συντήρηση ιστότοπων Google.
- Κινητές συσκευές 1 (Tablets και κινητά τηλέφωνα) – Βασική χρήση – Αμαλία Χόμπη – Η εκπαιδευτικός απέκτησε γνώσεις σχετικά με την αξιολόγηση ψηφιακών δεξιοτήτων με το Selfie Tool, τη λήψη στιγμιότυπου οθόνης από κινητή συσκευή, τις ποικίλες χρήσεις και εφαρμογές της προσωπικής της κινητής συσκευής, τους λογαριασμοί και τους χρήστες, την αποθήκευση στο σύννεφο, τη διαχείριση των αρχείων της συσκευής της, τη σύνδεση του κινητού τηλεφώνου με έναν υπολογιστή, τον τρόπο μετάδοσης της οθόνης του κινητού, τη σάρωση εγγράφων, τους κωδικούς QR, τις σημειώσεις και τις λίστες, την εργασία με έγγραφα, τις φωτογραφίες με το κινητό, τη μουσική και την ηχογράφηση, τα ηλεκτρονικά βιβλία και τις εφαρμογές ανάγνωσης (e-readers), τα email και το ημερολόγιο, την ψηφιακή ευημερία, την επεξεργασία βίντεο και την εγγραφή της οθόνης.