Συνεχίζοντας τη μακρά παράδοση εκπόνησης προγραμμάτων eTwinning το σχολείο συμμετέχει ως συνιδρυτής στο πρόγραμμα “Our culture, legends, beliefs come together on a bridge” (Ο πολιτισμός, οι θρύλοι, οι πεποιθήσεις μας ενώνονται σε μια γέφυρα) που εγκρίθηκε από την Εθνική Υπηρεσία αρχές Σεπτεμβρίου. Συντονίστριά του είναι η Αμαλία Χόμπη, Καθηγήτρια Αγγλικών. Η Παιδαγωγική του Ομάδα αποτελείται επίσης από τους Μαρία Παπουτσή, Φιλόλογο, Μαρκέλλα Βασιλειάδη-Παπαστάθη, Παντελεήμονα Δρανδάκη και Κωνσταντίνο Θεοδωράκη, μαθητές του Α2, Δημήτριο Κισσανδράκη, μαθητή του Α1, Ειρηάννα Πλαΐτη, μαθήτρια του Α4, Ελευθέριο Πολογιώργη, Ελεωνόρα Σπάθη και Λάμπρο Τσαλπαρά, μαθητές του Α3.
Μέσα από το σχέδιο αυτό οι μαθητές θ’ ανακαλύψουν διαφορετικούς πολιτισμούς και θα μάθουν να διακρίνουν και να καταπολεμούν τις προκαταλήψεις μαθαίνοντας για τον πολιτισμό άλλων χωρών από τους εταίρους τους. Έτσι, δεν θα κάνουν γενικεύσεις. Παράλληλα, θ’ ανακαλύψουν το δικό τους παρελθόν μέσα από θρύλους, ιστορίες, πεποιθήσεις και παραδοσιακά φαγητά. Μ’ αυτόν τον τρόπο, θα βρουν την ύπαρξη μιας κοινής γλωσσικής προέλευσης, τις κοινές πεποιθήσεις και πρακτικές, και θα δημιουργήσουν ένα περιβάλλον ανεκτικότητας, ειρήνης και ενσυναίσθησης το οποίο είναι πολύ σημαντικό στη βελτίωση του κλίματος μέσα κι έξω από την τάξη.
Γλώσσα επικοινωνίας με τους εταίρους είναι τα Αγγλικά και σ’ αυτό το σχέδιο συμμετέχουν 8-10 μαθητές ηλικίας 14-18 ανά χώρα. Οι χώρες είναι 9: Τουρκία και Ελλάδα ως ιδρυτές, Ιταλία, Πορτογαλία, Βουλγαρία, Ισπανία, Ρουμανία, Λίβανος και Γαλλία. Το σχέδιο συνδέεται άμεσα με θεματικές των Αγγλικών, της Ιστορίας, της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας και των Εικαστικών.
Στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη της πολιτιστικής συνείδησης και έκφρασης ως βασικής ικανότητας των μαθητών. Άλλοι στόχοι είναι: η ανάπτυξη των δεξιοτήτων ανάγνωσης και γραφής των νέων, η αύξηση των γενικών γνώσεών τους και η ενίσχυση της ενσυναίσθησής τους, η ανάπτυξη των δεξιοτήτων αναλυτικής σκέψης και κριτικής αξιολόγησης, η ενθάρρυνση των αναγνωστικών τους συνηθειών, η ανάπτυξη της προφορικής και γραπτής έκφρασης, και η δημιουργία πιο συνειδητοποιημένων και ευαισθητοποιημένων πολιτών.
Ο προγραμματισμός των εργασιών είναι ο ακόλουθος:
- Σεπτέμβριος: Επιλογή μαθητών για συμμετοχή στο πρόγραμμα, λήψη γονικής άδειας από τους μαθητές που συμμετέχουν, διεξαγωγή προκαταρκτικής έρευνας αξιολόγησης, γνωριμία των μαθητών των διαφόρων σχολείων μέσω διαδικτυακών συναντήσεων.
- Οκτώβριος: Σε κάθε εκπαιδευτικό από τα συνεργαζόμενα σχολεία ανατίθεται μικτή ομάδα μαθητών. Οι μαθητές θα χωριστούν σε μικτές ομάδες χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Class Dojo. Η επιλογή εκπαιδευτικού και ομάδας θα είναι τυχαία. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να κατευθύνει την ομάδα χρησιμοποιώντας όποια εφαρμογή θέλει. Επίσης, μπορεί να έχει διαδικτυακές συναντήσεις με την ομάδα του/της. Κάθε ομάδα θα ερευνήσει ένα διαφορετικό θέμα. Τα θέματα που θα ερευνήσουν οι μαθητές είναι τα εξής: θρύλοι, ιστορίες, παραδόσεις, η θέση του φαγητού στον πολιτισμό, στυλ ένδυσης, πεποιθήσεις, κλπ. Δεδομένου ότι θα υπάρχουν τόσες ομάδες όσες και οι χώρες, η μελέτη θα διαρκέσει 5 ή 6 μήνες.
- Το Νοέμβριο, το Δεκέμβριο, τον Ιανουάριο, το Φεβρουάριο και το Μάρτιο, κάθε ομάδα θα προετοιμάσει και θα παρουσιάσει τη δουλειά της στην πλατφόρμα, θα κάνει διάχυση και θα αυτοαξιολογήσει τις παρουσιάσεις της με διάφορα εργαλεία. Οι ομάδες θα οργανώσουν έρευνες και θα λάβουν σχόλια.
- Τον Απρίλιο, όλες οι μελέτες θα συγκεντρωθούν σε μορφή κατάλληλη για ηλεκτρονικά βιβλία και θα μοιραστούν σε εικονικό περιβάλλον.
Αναλυτικά τί θα κάνουν οι μαθητές:
Κάθε μήνα, μια ομάδα θα κάνει μια παρουσίαση. Είναι ελεύθερη να χρησιμοποιήσει βίντεο και φωτογραφίες που έχουν καταγραφεί κατά τη διάρκεια επισκέψεων στα τοπικά χωριά, εικόνες και διάφορα αρχεία στις παρουσιάσεις τους. Δεδομένου ότι θα απαιτηθεί προκαταρκτική εργασία, ο μήνας θα ολοκληρωθεί με 2 εβδομάδες προετοιμασίας, 1 εβδομάδα παρουσίασης, 1 εβδομάδα αξιολόγησης, συζήτηση και απλοποίηση της παρουσίασης σε μια πιο ευχάριστη γλώσσα. Κάθε ομάδα θα κάνει μια παρουσίαση κάθε μήνα με τη σειρά. Αυτός που θα κάνει την παρουσίαση μπορεί να μοιράζεται εκ των προτέρων ενημερωτικές παραγράφους όπως αφίσες ή περιοδικά ή ακόμη και να χρησιμοποιεί εφαρμογές ερωτήσεων και απαντήσεων όπως το Kahoot για να κάνουν την παρουσίαση της ομάδας πιο εντυπωσιακή. Στο τέλος της παρουσίασης, τα μέλη της ομάδας μπορούν να συλλέξουν τις απόψεις και τις συστάσεις των μελών άλλων ομάδων μέσω μιας έρευνας.
Παραδοτέα:
Οι παρουσιάσεις θα μετατραπούν σε ηλεκτρονικό βιβλίο και το έργο θα ολοκληρωθεί.